14 Temmuz 2012 Cumartesi

fonda yeni bir keşif

Bu aralar fonda müzik olmadan duramıyorum. Bugün de bu yazı sırasında fonumda yeni keşiflerimden biri olan ve henüz kendisini benimseyemediğim ama sevgi beslemeye başladığım Ane Brun var.
Bu alışkanlığımı okul sırasında -canımmm tabi ki üniversiteden bahsetmekteyim lisede kimyayla fizikle ya da zaten bir türlü anlaşamadığım biyolojiyle hiç hoş olmuyordu- sabahlayarak son anlarda yaptığım projelerde edindim.Zira uzun saatler bir şey duymadan ya da konuşmadan geçirince sonra duygusal patlama yaşanıyor bende ; aşırı konuşma , çok hayal kurma, gerçeklikten kopma bla bla bla... Bende otokontrolü mü sağlamak için kendimce taktikler denerken en iyisi yeni keşiflerle geçen müzikli dakikalar dedim. Her ne kadar bir süre sonra ne dinlediğimi farketmeyecek hale gelsem de molalarda farkına varmak güzel oluyordu. Aaaa bir de tabi bunaldığında sabaha karşı tüm sesleri kapatmak ve sessizliğin verdiği o anlatılamaz anlık keyfi tatmak için öncesinde mutlaka gürültü olmalı. Bu aslında başlı başına bir konu ama böyle laf arası geçmiş olsun şimdilik. Sadece buna dair son söyleyeceğim siyah ve beyazın uyumu gibi demektir. Aaaa dur daha sanatsal ifade edeyim yav ; öhüm öhüm efenim şöyle düşünün karakalem bir desen üzerinde çalışırken bazen çok koyu hatları ifade etmek için aşırı beyaz gölge veya konturlara ihtiyaç duyarsınız eğer bunu uygulamanızda kullanmazsanız etkisi gerçekliğin çok gerisinden gelir ve sıradanlığa mahkum olarak yaşar -nokta =P-.
Neyse efenim yine dağıtıp garip bir hale soktuğum düşüncelerimi toparlayıp devam edeyim. Esasen bir iş yaparken ona odaklanmaya bayılırdım iki işi bir araya getirmek haksızlık ve yorucu gelirdi gözüme, kendi küçük evimde ve minik inimde-depo odam- , lakin iş yuvadan ayrılıp okumak bahanesi altında izmir'e yerleşmeye gelince yurtta ilk edindiğim bilgelik 6 kişilik odada eğer kendine alan yaratmak istiyorsan o zamanlar çok revaçta olan volkmenle birlikte yaşamak zorunda olduğumdu. Sonra odanın sınırlarını aşarak önce otobüsler sonra okul sonra canımın onu çektiği zamanlar giderek çoğaldı ve benim fonum haline geldi -ki bu cidden enteresan bir ihtiyaç hoş benim müzikle olan bağımda böyle enteresan hatta üniversitedeyken gülmek amaçlı bet sesimle ortalarda dolanarak bestelerimi yaymam ve cidden kötü bir bağımlılıkla arkadaşlarımın zihninde yer etmem falan vardır mazimde (= bırakın maziyi halen küçük çocukken yaptığım gibi elimde mikrofon sıfatı yüklediğim bir şeyle kendimce tutturduğum melodiye uyan sözlerle avaz avaz dolaşıyorum evde bence eve kamera yerleştirmeliydim. yaa ne besteler tarihin tozlu sayfalarında kayboldu da kimse birşey yapamadı =P tamam yine koptum -.
Bazen sokakta yürürken aniden araya sıkışmış hareketli bir parça çalıyor hiç beklemediğim anda benim yürüyüşüm, bakışlarım hatta düşüncelerim bile aniden bir film sahnesine dönüşebiliyor. Sonra da halime gülmemek için kastığım dudaklarımla daha garip bir insana dönüşüp hızımı arttırarak gerçek hayata dönüyorum. Aslında kalsam diyorum o dünyada böyle yeni keşfimi insanlara dinletsem onlarda yeniliğin verdiği heyecanı tatsa. Hatta metrodayken aniden kulaklığımdan gelen sese tempo tutsak falan -ahaha hayalimde birden  Ayşeciğin filminde ki yaşlı genç herkesin işte tempoyla "hayat sevince güzel sevince güzel günlerrr..." diye devam eden görüntüleri canlandı. ne güzeldi o zamanlar içi temiz iyi niyetli ve tabi ki yakışıklı esas oğlanlar yok efendim işte sonradan gerçek güzelliği ortaya çıkan "kınalı yapıncaklar" -hiç heveslenmeyin hatun kişilerim biz kınalı yapıncağın olsak olsan ilk hali oluruz =)- işte huysuz ama iyi amcalar teyzeler ablalar aa tabi bir de olmazsa olmaz küçük sevimli veletler...- İşte arada bunların hepsi gerçek olsa fena olmazdı sanki.
Ne dedim de bu noktaya geldim aslında amacım neydi inanın bende unuttum a dostlar ama ben alışığım, genel sohbetkar hallerim bunlar zamanla normal görürsünüz =) O zaman bu dağınık yazının sonunda çalan müziği duymaya dönersem eğer tüm yeni keşif fonlara gelsin Ane Brun abladan True colors -şansa bu çalıyordu efenim bir ara hile yapayım dedim ama sonra kınalı yapıncak vicdanım engel oldu...- o zaman bol yeniliklere...
baş baş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder